Tuesday, June 3, 2014

პროექტის გეგმა

სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ნათელა საღინაძე
რაიონი
ცაგერი
სკოლა
ოყურეში
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
გეოგრაფიული გარემო და გენეტიკური დაავადებები
თემის შინაარსი
სოფლის გეოგრაფიული გარემოს შესწავლა, ინფორმაციის მოძიება გენეტიკურ დაავადებებზე და გარემოს ზემოქმედება ამ დაავადებების ჩამოყალიბებაზე, პრობლემების გადაწყვეტის გზების ძიება
საგანი
გეოგრაფია, ბიოლოგია
დონე/კლასი  
საშუალო საფეხური, 10-11 კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
3 კვირა
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
პროექტის მიზანია მოსწავლეები აზიაროს მეცნიერებათა საფუძვლებს, გაუჩნდეთ ინტერესი გარემომცველი სამყაროს კვლევის, სიახლეთა აღმოჩენის და შეცნობის მიმართ, გამოუმუშვდეს დამოუკიდებლად მუშაობის, სხვათა აზრის გაზიარების, ინფორმაციების მოკვლევის, კრიტკული აზროვნების, თვითშეფასების ანალიზისა და სინთეზის უნარი, გააცნობიეროს სამყაროში მიმდინარე პროცესების ერთიანობა და მეცნიერებისა და რიგითი ადამიანების თანამშრომლობის აუცილებლოა პრობლემების დაძლევისათვის.
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
ინფორმაციის მოპოვების უნარი, ჯგუფური მუშაობა, კრიტიკული და ანალიტიკური აზროვნების უნარი.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
როგორი ამინდია და მოქმედებს თუ არა ამინდი თქვენს გუნება-განწყობაზე?
თემატური კითხვები
როგორც ამბობენ ამინდი სულის კლიმატს ქმნის, განაპირობებს თუ არა იგი ადამიანის ფიზიკურ მდგომარეობასაც? გაგვჩენია თუ არა კითხვა ჩვენი ბაბუების ან ბებიების ჩივილზე ამინდთან დაკავშირებულ ჯანმრთელობაზე? ვის აქვს სურვილი მოიძიოს ინფორმაცია?
შინაარსობრივი კითხვები
არის თუ არა განსაკუთრებული დაავადებები რომლებიც ძირითადად ჩვენს მხარეს ახასიათებს? განსაზღვრავს თუ არა ბუნებრივი გარემო ენდემურ დაავადებებს? შევძლებთ თუ არა აღნიშნული პრობლემის დაძლევას?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
პრობლემის მოძიება, გამოწვევა
კვლევა, ჯგუფური მუშაობა, ინტერვიუ, სტატისტიკური მონაცემები, დისკუსია
პრეზენტაცია







შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის

შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის

შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგებისა და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგების და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
სქემები, სტატისტიკური მონაცემები, ფოტო-ვიდეო მასალა, წერილობითი ჩანაწერები, ინტერვიუ.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
წინარე ცოდნა გეოგრაფიული გარემოსა და გენეტიკურ დაავადებათა ურთიერთკავშირზე. კვლევის უნარი ასევე დამოუკიდებლად მუშაობის უნარი, არსებული ცოდნის პრაქტიკში გამოყენების უნარი.
სასწავლო პროცედურები
საინიცატივო ჯგუფის შექმნა, პროექტის გეგმის შედგენა და ფუნქციების განაწილება, ინფორმაციის მოძიება ენდემურ დაავადებებზე, სტატისტკური მონაცემების მოძიება, ინტერვიუები თემის წევრებთან. მოძიებული ინფორმაციის კლასიფიკაცია, გამთლიანება, ანალიზი და სინთეზი. პრეზენტაცია.









დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
ბიბლიოთეკა, საინფორმაციო ტექნოლოგიები, პრესა, სპეციალური დანიშნულების ლიტერატურა, საკანცელარიო ნივთები, პოტო-ვიდეო აპარატურა.

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)



მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
აღწერეთ სასწავლო გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები

ინვენტარი/მასალები
სტატისტიკური მონაცემები, სამედიცინო გამოკვლევები, ლეცხუმის ეკოლიგიური კვლევის მონაცემები.
ინტერნეტრესურსები




სხვა რესურსები
უბნის ექიმი, საკრებულოს გამგეობა, საჯარო ბიბლიოთეკა, თემის უხუცესები.



No comments:

Post a Comment